mamablizniacza

mamablizniacza

poniedziałek, 16 listopada 2015

Zgadujemy odgłosy przyrody.

Zabawa lekka i przyjemna a w dodatku połączona z nauką. Będąc w Polsce moja przyjaciółka pokazała mi kilka kart pracy które kupiła dla swojej córeczki. Bardzo mi się spodobały bo były takie trochę w stylu "montessori" jeśli można je tak nazwać.
Wybrałam się do sklepu gdzie przyjaciółka poleciła mi, że mogę je znaleźć. Pani w sklepie pokazała mi kilka materiałów z Wydawnictwa Harmonia. Bardzo spodobał mi się szczególnie jeden zestaw który kupiłam Timkom - Odgłosy Przyrody( zapłaciłam za niego w sklepie 38.60zł). Są to zagadki obrazkowo - dźwiękowe. W zestawie mamy 20 zagadek. Każda zagadka składa się ze ścieżki dźwiękowej (do zestawu dołączona jest płyta CD) oraz karty ze zdjęciami. Każda zagadka to 3 dźwięki. Dziecko ma za zadanie ułożyć obrazki w tej samej kolejności w której usłyszało dane dźwięki.

(zdjęcie pochodzi ze strony http://harmonia.edu.pl/)


Tak wyglądają karty w środku. Wszystkie zdjęcia są realne i przepiękne. Tutaj karty jeszcze przed rozcinaniem. Do zestawu dołączony jest jeszcze plastikowy "segregator" z trzema kieszonkami w którym dziecko układa karty.




Pocięte karty


Tak wyglądają karty ułożone w "segregatorze". Dziecko może samo sprawdzić czy dobrze ułożyło dźwięki odwracając karty na drugą stronę (świetna kontrola błędu, tak ważna w pomocach Montessori). Dobrze ułożone pocięte karty tworzą obrazek. 















Zestaw bardzo spodobał się Timkom. Chętnie z nim pracowały. Za jakiś czas znów do niego wrócimy. Muszę teraz poszukać czegoś podobnego tylko z samymi odgłosami ptaków. 


2 komentarze:

  1. Bardzo fajne - zabawa powiązana z nauką - czego chcieć więcej? :)
    U nas jeszcze się nie nada, bo Synuś to jeszcze malutki szkrab, ale będę pamiętać na przyszłość :)

    Aronkowa.blogspot.com - pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozdrawiamy również:*
      Dzieci szybko rosną za jakiś czas i u Was zagoszczą takie zabawy:)

      Usuń