mamablizniacza

mamablizniacza

środa, 4 listopada 2015

Gra memo ciężarki.

W grę Goki ciężarki gramy od sierpnia. Na początku przeglądając stronę sklepu Kabum zastanawiałam się nad grą w dźwięki Goki. Obie gry wydawały mi się ciekawe. Wybrałam jednak ciężarki ze względu na to iż kiedyś robiliśmy podobne memo dźwiękowe tutaj. Memo ciężarki jest też trochę trudniej wykonać samemu. 

W skład gry wchodzi 12 drewnianych ciężarków. Ciężarki różnią się wagą. Celem gry jest dobranie pary. (gramy jak w typowe memo). Podnosimy dwa odważniki i zgadujemy czy według nas ważą tyle samo czy nie. Każdy odważnik ma namalowany symbol ciężarka i tak mamy małe ciężarki na tych odważniakach które są bardzo lekkie i coraz większe symbole ciężarka dla tych które ważą więcej. Dziecko może samo grać w grę. Bardzo proste zasady oraz możliwość sprawdzenia oznakowań sprawiają, że gra ma kontrolę błędu (tak ważną w pomocach Montessori). Gra według mnie może śmiało znaleźć się na półce z pomocami Montessori. W grę dziecko może grać również samo. Zgadując i dopasowując odważniki - gra dzięki temu, że ma oznakowania pozwala dziecku sprawdzenie odpowiedzi (kontrola błędu).











Nasze ciężarki wylądowały na naszym 'measuring station'. Chłopcy sprawdzają wagę ciężarków i zapisują wyniki na kartkach. Ważą też dwa ciężarki naraz. Przygotowałam im kartkę z zadaniami a oni dopisywali wyniki. Bardzo spodobało im się to zadanie. Myślę, że jest to fajne rozszerzenie tej gry dla dzieci starszych. 





W dziale Pomoce Montessori znajdziecie obie gry, memo ciężarki oraz memo dźwięki. 

4 komentarze:

  1. świetna zabawka ! chyba trafi na listę chciejstw :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne i jakie duze sa klocki! Zatanawialam sie nad nimi dlugo bedac w Kabum... moze nastepnym razem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no duże właśnie. Też mnie to zaskoczyło bo byłam ciekawa rozmiarów. Są pokaźne fajne

      Usuń