mamablizniacza

mamablizniacza

niedziela, 28 września 2014

Niedźwiedź Wojtek/Voytek the soldier bear. Dziecko na Warsztat

To nasz pierwszy post biorący udział w projekcie Dziecko na Warsztat więc prosimy o wyrozumiałość:). Kiedy przeczytałam tematy na drugą edycję wiedziałam, że pierwszy warsztat to będzie bajka którą podarowała nam pewna Pani 3 lata temu. Bajka niezwykła dotycząca naszego rejonu w Anglii. Książka napisana po polsku i po angielsku opowiadająca historię syryjskiego niedźwiedzia brunatnego o imieniu Wojtek.
Prawdziwa historia która umuje za serce nie tylko dziecko, ale i nas dorosłych. Bardzo lubimy wracać do tej książki .
To nie tylko wycinek histori(Bitwa o Monte Cassino w której Wojtek brał udział), to przedewszystkim opowieść o przyjaźni, miłości, zaufaniu i relacji między człowiekiem a zwierzęciem.






Z okazji Dziecka na Warsztat postanowiliśmy zgłębić historię niedźwiedzia. Dzielimy się z Wami rzeczami do których dokopaliśmy się w necie.
Tutaj mozna zobaczyć Voytka w akcji i trochę historii.(od 5:43 kawałek jest po polsku)
Tutaj można zobaczyć galerię ze zdjęciami a tutaj galerię dokumentów.
Tutaj cudna strona o Wojtku po polsku.




45 komentarzy:

  1. Jest tez ksiazka Dziadek i niedzwiadek, moze kiedys Wam wpadnie w rece :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz nie znałam. pogoogluję, dzięki:*

      Usuń
  2. Gratuluję pierwszego warsztatu.
    Gabę na pewno zainteresuje historia niedźwiedzia sieroty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za linki! U nas "Dziadek i niedźwiadek" zalega na półce i czeka na swój dobry czas. Teraz motywacja wzrośnie by zapoznać się z historią Wojtka :)
    A z innych niedźwiedzich historii - jest jeszcze Baśka Murmańska, biała niedźwiedzica, która z Rosji przywędrowała z wojskiem do Twierdzy Modlin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dzięki za info poszperam na pewno

      Usuń
  4. historię Wojtka znamy :)
    zawsze kojarzy mi się też historia Baśki Murmańskiej i innego niedźwiedzia który z wojskiem swoje przeżył. U nas też jest szlak w Twierdzy Modlin gdzie dzieciaki szukają białych niedźwiedzi po drodze.
    Och chyba znów tam pojedziemy :) będziemy mogli wtedy poopowiadać o Wojtku i Baśce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ten szlak musi być!

      Usuń
    2. jest ekstra dla dzieciaków :)
      opisaliśmy go na blogu o tu: http://www.biesydwa.pl/2013/09/baska-murmanska-i-twierdza-modlin.html
      i biegaliśmy w poszukiwaniu Baśki po całym terenie!

      Usuń
  5. Muszę poznać historię misia. Poczytam też co ciekawego znaleźliście

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie potraktowana historia lokalna. ;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapomniałam wspomnieć, że ja też mam bliźniaki ;)! Też chłopaków ;) mają 4.9 i od pewnego czasu lubię Waszego fanpage ;)! Pozdrawiamy

      Usuń
    2. my do Was też zaglądamy

      Usuń
  7. Jak pięknie ilustrowana ta książka. Musze jej koniecznie poszukać, ten misiek po prostu mnie zachwycił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ilustracje są super! treść też

      Usuń
  8. Opowieść o Wojtku również zafascynowała mojego syna. Chyba rok temu połknął książkę "Dziadek i niedźwiadek".
    Dziwię się sama sobie, że wcześniej nie trafiłam na Twój blog - i dwujęzyczność i Montessori :-) Pozdrawiam z Tajwanu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozdrawiamy również. Cieszę się, że znajdziesz coś u nas dla siebie ciekawego. PS ja do Was czasem zaglądałam, ale chyba śladu w postaci komentarza nie zostawiałam:)

      Usuń
  9. Przepiękna ta książka! Bardzo ciekawy warsztat.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio się zastanawiałam nad kupnem ksiażki "Dziadek I niedzwiadek" I chyba mnie do tego zmotywowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze tyle osób psize o tej książce muszę ją dostać gdzieś!

      Usuń
  11. O proszę jaka historia. Wydaje mi się, że na stronie www o niedźwiedziu Wojtku kiedyś byłam przypadkiem, gdy przeszukiwałam sieć w poszukiwaniu informacji o niedźwiedziach właśnie (konik mojego syna). Dzięki Wam odkryłam kolejną fajną historię, którą moim szkrabom mogę przekazać, a trochę tych historii było. Ostatnio czytaliśmy o Baśce Murmańskiej (niedźwiedzicy).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za trop o Baśce zaraz pogoogluję :*

      Usuń
  12. Swietny misiek :) nieznalysmy tej bajki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. ja też chętnie do niej wracam:)Pozdrawiamy

      Usuń
  14. http://issuu.com/violina/docs/jak_nied_wied__wojtek_zosta___o_nierzem

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o niedźwiedziu Wojtku! Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polecam www.baskamurmanska.pl ('do pobrania').

    OdpowiedzUsuń