mamablizniacza

mamablizniacza

poniedziałek, 17 marca 2014

Igła nitka rączek para...Szycie dla dzieci. Montessori

Timki od zawsze lubią wszelkie manualne zabawy. Przewlekanki robiliśmy odkąd pamiętam, ale od jakiegoś czasu Timki polubiły szycie. W szkole wyszywają na potęgę przy użyciu normalnej igły. Ja zamówiłam te plastikowe do domowego użytku(chociąż np guziki przyszywamy zwykłą igłą). Poniżej ich samodzielne prace ze szkoły.


A tutaj nasze pomoce do szycia w domu. Na drewniane spinacze nawlekłam nitki. Chłopcom wtedy prościej samemu odwinąć nitkę, a i ładniej to wygląda:). 



Bardzo pomocne okazało się zebranie wszystkiego do szycia w jednym miejscu. Teraz chłopcy sami sięgają po tę pomoc kiedy chcą. Całość prezentuje się tak:





Muszę przyznać, że chłopcy potrafią się bardzo długo skupić na szyciu. Nie denerwują się gdy coś im nie wychodzi tylko bardzo cierpliwie podchodzą do tej pracy. Jestem bardzo zaskoczona, że tak ich to wciąga i, że są tak dokładni w tym co robią.




Zaczynaliśmy nasze szycie od takich ćwiczeń jak:
- nawklenie, 
- przewlekanie,



10 komentarzy:

  1. Muszę cos takiego wykombinować dla mojej córci. świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ja jako Mama szyjąca cały czas przymierzam się do wprowadzenia takich zabaw, ale jakoś mam obawy przed daniem im igły, zwłaszcza że Franio ma 2,5 roku. Ale przewlekamy i nawlekamy i jak na razie idzie im dobrze. Muszę na początek zacząć od pracy indywidualnej z każdym z osobna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to może te plastikowe igły będą dobra na początek?

      Usuń
  3. Przypomina mi się krosno z mojej podstawówki:-) Szkoda, że u nas w przedszkolach takich rzeczy nie robią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas robią i w przedszkolach i w szkole. Super to jest naprawdę:)

      Usuń
  4. Bede zagladac :)

    Zapraszam do siebie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te Wasze pomoce do szycie, Moj Pietruszka tez lubi szyc, chyba pokusze sie o przygotowanie i dla niego tak pieknego pudeleczka z pomocami do szycia.Cudnie wyglada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to koniecznie coś przygotujcie! dzieciaki mają taki okres gdzie uwielbiają szyć:)trzeba to wykorzystać:)
      Pozdrawiam:*

      Usuń