mamablizniacza

mamablizniacza

poniedziałek, 1 grudnia 2014

Adwentowe zwyczaje.

Nie wiem kiedy zastał nas grudzień. Czas od wakacji leci w takim strasznym galopie, że dni same przeciekają mi przez palce.
Chłopcy rosną, zdobywają nowe umiejętności, robią się z nich takie fajne chłopaczki a ja chciałabym czasem zatrzymać ten czas tu i teraz.

Adwentowy czas to trochę taki czas zatrzymania dla nas. Wspólnie spędzonych rodzinnych wieczorów. Przygotowania się do Świąt Bożego Narodzenia.

W tym roku przygotowałam dla chłopców kalendarz adwentowy z zadaniami.



Chłopcy będą również odliczali dni do Świąt tak jak i rok temu przekładając ze swoich słoiczków do dużego słoika serduszka-kamyczki.




A tak było w zeszłym roku.



Mamy też w tym roku nową tradycję. Trzech Mędrców wyrusza na spotkanie z narodzonym Jezusem. Wędrują przez cały Adwent aż do 6 stycznia. Codziennie będą się przemieszczać po całym domu aż trafią do szopki. Zadaniem chłopców jest odszukanie trzech króli których mama będzie ukrywała co noc w dziwnych miejscach w domu.
Dziś ukryli się w ich kuchennce, w mikrofali:)
Chłopcom bardzo spodobała się ta zabawa. Myślę, że na stałe zagości w naszym domu.



A jak Wy przeżywacie Adwent? robicie coś szczególnego z dziećmi w tym czasie?

12 komentarzy:

  1. Wspaniałe i piękne pomysły :)
    Gdzie można dostać takie śliczne figurki mędrców?
    Nasz kalendarz możesz zobaczyć tu:
    http://naszerodzicielstwobliskosci.blogspot.com/2014/01/kalendarz-adwentowy-w-skarpetkach.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my mamy je od zestawu całego "szopka" z Melissa and doug

      Usuń
  2. Patrycja! Czy ja mogę ukraść wędrujących mędrców?????? Cudowne po prostu!
    Uwielbiam Wasze zadania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. swietny pomysl z Medrcami koniecznie do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chyba też podbiorę tych Mędrców, bo wygląda mi to na świetną zabawę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jest superowa!dajcie znać jak się u Was sprawdzi:*

      Usuń
  5. JA też kopiuję pomysł z wędrującymi mędrcami! ;-) dzięki!

    OdpowiedzUsuń