mamablizniacza

mamablizniacza

środa, 27 sierpnia 2014

Tabliczka mnożenia dla najmłodszych. Montessori.

Przed wyjazdem na wakacje Ciocia Asieńka zaopatrzyła nas w cudną drewnianą tabiczkę mnożenia. Tabliczka jest o tyle fajna, że na jednej stronie kostki ma działanie a obok jest podany wynik. Bardzo w stylu Montessori gdzie mamy kontrolę błędu i dziecko może samo z nią pracować.
Na początek jednak zaczeliśmy nasza przygodę od wydrukowania kartki 10 x 10 tutaj możecie ją znaleźć.
Kusiła mnie tabliczka do nauki mnożenia stricte montessoriańska, ale stwierdziłam, że poradzimy sobie domowym sposobem plus tabliczka od Cioci Asi i damy radę.


Nasze domowe rozwiązanie dla montessoriańskiej tabliczki mnożenia która w oryginale wygląda tak:

(źródło http://www.centrummontessori.pl/)

kartka papieru plus żetony z gry bingo (możecie użyć np grochu, koralików, guzików lub jakiś drobnych klocków)




Ćwiczyliśmy również z klockami:


Jak powinna wyglądać prezentacja materiału wg Montessori? Wszystko znajdziecie w tym wideo.
Tutaj więcej filmików: filmik 1filmik 2

A tutaj kilka domowych pomysłów na tabliczkę mnożenia które znalazłam w sieci klikklik
Tutaj znajdziecie darmowe blankiety Montessori do działań arytmetycznych do druku.
Troche info po angielsku tutaj a tutaj znajdziecie coś do druku (po prawej stronie na dole).

5 komentarzy:

  1. Super, my jak na razie ćwiczymy odejmowanie. Miło Was widzieć na blogu. A jak udała się wyprawa wakacyjna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej Kochana! Udała się baaaardzo. Będzie relacja tylko po powrocie się ogarniamy plus wpadłam w wir przygotowywania materiałów nowych i nie było kiedy posta napisać o wakacjach. Będzie i będzie duuuużo zdjęć:))
      Dzięki, że jesteś z nami buzka

      Usuń
    2. Jestem, jestem i czerpię mnóstwo pomysłów od Ciebie!

      Usuń
  2. Tabliczka mnożenia na Androida
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jursoft.math.multiplicationtable&hl=pl

    OdpowiedzUsuń