mamablizniacza

mamablizniacza

sobota, 21 lutego 2015

Puzzle anatomiczne chłopiec od Kabum.

Puzzle które chcę Wam pokazać wykonane są z drewnianej sklejki o wymiarach 16,5x29x1.8cm. Składają się z 4 wyjmowanych warstw: chłopiec w ubraniu, skóra(chłopiec nago), mięśnie i narządy. Piątą namalowaną warstwą na spodzie podstawki jest ludzki szkielet.



Puzzle można układać na dwa sposoby: w ramce jedna warstwa na drugą lub obok ramki warstwa przy warstwie.
Na podstawce widoczne są małe okienka które są podpowiedziami jak należy układać warstwy( od razu skojarzyły mi się z montessoriańską kontrolą błędu:) ). 










Odkąd puzzle pojawiły się u nas w domu Timki bardzo często po nie sięgają. Lubią układać je na podstawce. Puzzle stały się takim punktem wyjściowym do rozmów o wnętrzu naszego ciała. Zaczeły się szperania po książkach i długie rozmowy.  

Jeśli chcecie zobaczyć jak prezentuje się wersja żeńska puzzli to zapraszamy na blog Zabawkator.

A tutaj filmik i puzzle w akcji Kabum:



Nasza puzze oraz wiele innych ciekawych rzeczy znajdziecie w dziale Pomoce Montessori


29 komentarzy:

  1. Superasne, szkoda że książkę kupiłam, bo bym się skusiła :)
    Za pozno posta dalas ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jaką ksiażkę macie? my mamy dwie i timki bardzo lubią

      Usuń
    2. jeszcze jej nie mamy w PL czeka, zdecydowalam ze ta kupie http://lubimyczytac.pl/ksiazka/199130/cialo-obrazkowa-encyklopedia-dla-dzieci
      macie ja?

      Usuń
    3. nie znam. My mamy angielską z usborne ta z podnoszonymi klapkami i taką co w tkmaxx znalazłam z przeźroczystymi częściami dość fajna ale też taka na troche później będzie

      Usuń
    4. my polskie kupujemy, wciąż to ojczysty jezyk jest nr. 1
      kiedy Twoi chłopcy zaczeli płynnie mówić po ang?

      Usuń
    5. jęz pol warto pięlęgnować w domu bo to jedyne miejsce (mieszkając tutaj na wyspach)gdzie można go ćwiczyć.
      Tak płynnie to chyba dopiero w reception. One do 3 roku życia były w domu ze mną. Jak skończyły 3 lata to poszły na te 3h dziennie do przedszkola przy szkole. Troche wtedy zaczeły kumać bardziej po angielsku i troche gadać ale tak lepiej to w reception. No i wiadomo z każdym dniem teraz w Year 1 ich słownictwo się powiększa po angielsku jak i w domu po polsku. Zobaczysz ani się nie oglądniesz a Twoje zaczną płynnie śmigać po angielsku. Potem to jest problem żeby polski utrzymać na dobrym poziome. Serio

      Usuń
    6. Mi Home Visitors doradziły aby w domu Maja nauczyla sie pol. a ang. złapie z czasem, widze że słuszną radę dostałam :-)
      a jak z czytaniem po Polsku, bo ja bym strasznie chciała żeby Maja umiała, uczysz chłopców?

      Usuń
    7. chłopaki piszą i czytają płynnie w obu językach. Najpierw czytali po angielsku potem zaraz po polsku tak samo z pisaniem.
      Dasz rade zobaczysz. Trzeba wyczaić moment jak dziecko jest zainteresowane pisanie i czytaniem i wykorzystać to :).
      PS jakbyś miała jakieś konkretne pytania to pisz na FB do mnie :*

      Usuń
  2. Swietne sa takie edukacyjne puzzle!
    My bardzo podobne kupilismy w zeszlym tygodniu w lidlu za niecale £4. Do tego kupilam Mlodemu ksiazke o anatomii czlowieka i na Jego zyczenie walkujemy temat budowy czlowieka juz od kilku dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie coś mi się obiło o uszy, że w Lidlu coś było/będzie. Ja przegapiłam bo pewnie bym dokupiła dziewczynkę hehe:)). PS jaką książkę macie?

      Usuń
    2. kolo mnie lidl w remoncie :((( eh

      Usuń
    3. buuu ja jutro może skoczę i sprawdzę czy są

      Usuń
    4. my mamy tylko aldiego :-(

      Usuń
    5. a widzisz :/ może na ebay się pojawią ?

      Usuń
    6. The Human body- dr Heike Hermann- kupilam ja w tym smaym dniu co puzzle...tez w lidlu...ale ksiazka bardziej skierowana jest dla starszakow anizeli 4-latkow. Mimo "powazniejszych" ilustracji czytamy i w miedzy czasie szukam innej ksiazki o anatomii godnej uwagi.

      Usuń
    7. Aha, apropos puzzli, ja kupilam nasze pierwszego dnia promocji, a w koszu wtedy byly ostatnie 3 sztuki... Rozeszly sie jak cieple buleczki ;)

      Usuń
    8. no nie dziwie się, że się rozeszły!

      Usuń
  3. Interesujące te puzzle, chyba się na nie skusimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dajcie znać jak się u Was sprawdzą :*

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. kurcze nie wiem. Musisz poszperać. Są te firmy beleduc ale one są sporo droższe od tych co w kabum mają.

      Usuń
  5. Świetne puzzle, jestem pod wrażeniem. Moja 2,5 letnia córka ma coś podobnego, takiego misia, które można ubierać, ale takich nie widziałam.
    Pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a chyba wiem o jakim misiu piszesz. Widziałam go u znajomej i bardzo fajny jest.
      Pozdrawiamy również :*

      Usuń
  6. świetne są :) czuje że moi chłopcy mieliby fajną zabawę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieciaki które nas odwiedzają lubią się nimi bawić więc pewnie większość dzieci zainteresuje się nimi :)
      Pozdrawiamy

      Usuń
  7. Ja w tamtym tygodniu kupiłam bardzo podobne puzzle w Lildu za 4 funty :) Bardzo fajny pomysł na taką układankę.

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurcze ale czad :)
    ps. co do spotkania w wakacje to my jesteśmy ZAAAAA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! to będziemy w kontakcie:)

      Usuń