mamablizniacza

mamablizniacza

poniedziałek, 3 marca 2014

Europa pingwina Popo. Wydawnictwo Dookoła Świata

Chcemy Wam pokazać pewną książkę którą odkrywamy kartka po kartce razem z pingwinem Popo. Kiedy wziełam książkę do rąk po raz pierwszy pomyślałam:
Gdzie dziś zabierze nas Pingwin Popo?
A tu zupełnie nie chodzi o typowy atlas przestawiający miejsca w Europie które zwiedza Popo. Książka to fascynujący alfabetyczny leksykon. Zobaczcie sami "Europa pingwina Popo".



Książka w prosty sposób przybliża dzieciom nazwy i hasła z pozoru trudne dla nich np co to jest Atlantyda? Gotyk? Lajkonik? Krótkie teksty i przepiękne ilustracje Jana Bajtlika chwytają na dłuższą chwilę nie tylko moją uwagę, ale również uwagę moich prawie pięcioletnich dzieci.
Ulubioną czynnością moich synków to znajdowanie pingwina Popo na ilustracjach, a zaraz później wracanie do tych ulubionych opisów i proszenie mnie o ich przeczytanie.
Jest to nietypowa książka która w nietypowy sposób przedstawia hasła powiązane z Europą.
Ilustracje same w sobie tworzą obraz danego słowa. Pomagają dziecku zapamiętać "definicję" danego wyrazu. Chłopcy czasem patrząc na ilustrację próbują swoimi słowami opowiedzieć co pingwin Popo stara się nam przekazać. A później to już tylko rozmawiamy o tym co w książce.





Będąc w księgarnii zaglądnijcie do tej książki. Jestem pewna, że Wam też się spodoba.


Wydawnictwo Dookoła Świata
Europa pingwina Popo. Jan Bajtlik

12 komentarzy:

  1. Dzięki za recenzję i pokazanie tego co znajduje sie w środku.
    Właśnie zastanawiałam się czy ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że zaglądnełaś do nas i akurat znalazłaś to czego szukałaś:)Pozdrawiam:*

      Usuń
  2. Musimy ja miec! Koniecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. moje dziecko przepada ze pingwinami wiec jest to pozycja jak najbardziej dla nas!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak dla fanów pingwinów jak najbardziej:)

      Usuń
  4. Wyglada super, muszę obejrzeć w księgarni :)
    Z takich książeczek o świecie polecam "Muk w podróży dookoła świata", fajna do ogladania dla dorosłych i dla dzieci.

    Inspirują mnie twoje zabawy, póki co młodszy synek nie za bardzo pozwala mi je realizować, ale moze już niedługo dam radę ze starszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie znam tej książki którą polecasz. Na pewno sprawdzę ją.
      A co do zabaw to jeszcze macie czas na różne przygody:*
      Pozdrawiam serdecznie:*

      Usuń